Tuesday, July 3, 2018

VOIDNAGA "Demo MMXVI" (Iron Bonehead) - MALAYSIA


VOIDNAGA diseru untuk menjelma pada tahun lalu oleh Adlan setelah tidak lagi aktif berkarya dalam projek solo pertama beliau IMPIOUS BLOOD. Melalui VOIDNAGA beliau dilihat lebih berminat untuk mengarap lagu melalui kacukan black metal tradisional bersama sedikit pengaruh doom. Manakala Adlan terus nekad memperjuangkan konsep kegelapan timur yang pernah diketengahkan dahulu oleh kumpulan seperti LANGSUYR, TASYIM, HAYAGRIVA dan beberapa lagi entiti yang dinamakan beliau sebagai ‘Malay Magick Black Metal”.

Potensi yang ada pada VOIDNAGA terus dikesan oleh label dari Jerman, Iron Bonehead Production yang bersetuju menerbitkan demo “MMXVI” secara professional sebanyak 500 keping. Ianya habis dijual sekelip mata dan VOIDNAGA mendapat pujian dari semua blog, majalah dan peminat muzik lasak dan mistikal.

Adlan yang penah menganggotai kumpulan-kumpulan hebat seperti ENVENOM, NEFARIOUS AZARAK dan THORNS OF HATE kini bermukim di utara tanahair. Beliau dilaporkan sedang mengumpul material untuk merakamkan album penutup buat IMPIOUS BLOOD. Adlan dikenali sebagai seorang yang sangat berkemahiran tinggi dan komited dalam setiap projek yang dirancangnya. Adlan dan Asraf HUMILIATION adalah antara minda kreatif yang kami kenali dari daerah Baling, Kedah.


No comments:

Post a Comment