Saturday, November 10, 2018

TERRY ROTTEN “Sperm from the Past” (RAUNG REC/SUKMA REKORDS) – MALAYSIA

 

Beginilah, sebenarnya saya meletakkan pengharapan yang tinggi kepada TERRY ROTTEN kerana pengalaman mereka bermuzik sejak 2003, manakala The Ghost @ Alwie adalah seorang gitaris hebat yang memberi impak melalui hasil kerja bersama ZUBIRUN, VIOLATOR dan EVENTIDE HORIZON sebelum ini. 

Dan sebenarnya saya tak tahu nak ulas bagaimana kaset ini? Bolehkah saya kata ini sebuah album memandangkan ia mengandungi 9 buah lagu? Saya risau juga hendak beri pandangan dan kritik kerana kebanyakan kumpulan di Malaysia tidak begitu terbuka pada kritikan. Album ini dipenuhi dengan riff-riff yang menarik dengan dengan kualiti rakaman yang boleh kira bagus oleh Jack Cheong di Decklab Studio, Taiping. Kebanyakan lagu-lagu mereka berdurasi singkat dan ligat mengasak mirip THE EXPLOITED, MISFITS, OPPOSITION PARTY, THE BOLLOCK. Manakala ekspresi nyanyian dan lirik redah tanpa hirau tatabahasa menjurus kepada gaya grunge era 90-an. Bagi saya mungkin TERRY ROTTEN boleh diperkemaskan dan dipertingkatkan lagi beberapa aspek di masa akan datang. 

Kepada pengemar muzik punk rock dengan elemen crust jangan ketinggalan untuk mendapatkan kaset terbitan kerjasama antara Raung Records dan Sukma Records ini.

No comments:

Post a Comment